Web lapu izstrādes process nozīmē ne tikai tehnisku Jūsu uzņēmuma, produkta vai pakalpojuma vietnes internetā izveidi, bet tas ietver arī nozīmīgu izpēti par mājas lapas mērķauditoriju, tās gaumi un interesēm, lai web lapu padarītu pēc iespējas pievilcīgāku potenciālajiem klientiem un sadarbības partneriem.
Web lapu administrēšana ir nozīmīgs darbs, lai uzturētu web lapu un tā kalpotu savam mērķim – klientu piesaistei un informēšanai. Profesionāla web lapu administratora piesaiste nozīmē uzticēt profesionālim pilnīgu vai daļēju atbildību par web lapas servera, programmatūras un tehnisko lietu uzturēšanu, drošības garantēšanu, atjaunotas vai papildinātas informācijas ievietošanu, apmeklētāju plūsmas uzskaiti, A/B vai daudzvariantu (multivariate) testēšanu, piekļuves nodrošināšanu (reģistrācija, paroles, saites), mājas lapu dizaina un navigācijas uzturēšanu un atjaunošanu.
Labas web lapas izveide ir biznesa veiksmes pamats, bet ir svarīgi arī web lapu popularizēt, lai mūsdienu informācijas internetā gūzmā klients ieraudzītu tieši Jūsu piedāvājumu. Vienkāršs un iedarbīgs veids ir web lapas informācijas ievietošana citās web lapās – interneta katalogos. Svarīgi ir regulāri informēt sabiedrību par sevi, ievietojot internetā preses relīzes, kas mūsdienās vairs nav tikai informācija plašsaziņas līdzekļiem, bet gan veids, kā pastāstīt tīmekļa lietotājiem par sevi un panākt, ka interneta meklētājos Jūsu web lapu atrod arvien biežāk. Sociālās saziņas vietņu laikmetā web lapu popularizēšanu veiksmīgi var panākt arī ar kontiem tādās vietnēs kā „Facebook”, „Twitter” vai „Draugiem.lv”.
Web lapu optimizēšana jeb SEO
Web lapu popularizēšana ir nepieciešama, lai cilvēki ievērotu Jūsu sniegto informāciju, izlasītu Jūsu web lapā rakstīto un atcerētos Jūsu pakalpojumu arī vēlāk, savukārt web lapu optimizēšana ir tehnisks process, kas nodrošina, ka interneta meklētājos pēc atslēgas vārdiem izdodas atrast tieši Jūsu web lapu. SEO tiek veikta, ievadot atslēgas vārdus gan virsrakstā, gan konkrētā materiāla adresē internetā, gan attēlos, kas ievietoti web lapā, gan atbilstošam tehniskam noformējumam meklētājiem saprotamā valodā. Tāpat optimizācija ir iespējama arī ar CPC jeb “maksa par klikšķi” reklāmu.